چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

هندي‌ها از آن قوم‌هايي هستند که هميشه گيسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است. کافي است فقط يکبار در زندگي خود فيلم هندي ديده‌باشيد تا براي هميشه يادتان بماند که هندي‌ها چه موهاي خارق‌العاده‌اي دارند تا جايي که مي‌توانند نظر هر بيننده‌اي را به خود جلب کنند اما واقعا چه رازي پشت اين موهاي زيبا و درخشنده وجود دارد، چرا همه آنها بدون استثنا موهايي پرپشت دارند؟ براي جواب دادن به اين سؤال اولين چيزي که به ذهن‌مان رسيد، اين بود که سراغ طب سنتي هندي‌ها برويم تا ببينيم در اين طب براي سلامت موها چه توصيه‌هايي شده است.

پيش از حمام موها را شانه کنيد نه بعد از آن

هندي‌ها به شانه‌ کردن موها اهميت زيادي مي‌دهند، سرخط همه توصيه‌هاي آنها سفارش به شانه کردن موهاست، آنها مي‌گويند وقتي موها به طور مرتب شانه شوند، احتمال شکننده شدن آنها کاهش مي‌يابد. اما شانه کردن هم از نظر آنها اصول خاص خود را دارد؛ اول از همه مي‌گويند که موهاي خيس را نبايد شانه کرد، زيرا وقتي مو خيس است بيش از هر زماني ضعيف و شکننده مي‌شود و به همين دليل نبايد به هيچ‌وجه موهاي خيس را شانه کرد. البته حواستان باشد بهتر است موها به‌طورطبيعي خشک شوند تا آسيب کمتري ببينند. از سشوار و خشک‌کننده‌ها تنها زماني استفاده کنيد که مجبوريد در زماني کوتاه موها را خشک کنيد يا بخواهيد آنها را براي مراسمي خاص حالت دهيد. البته بايد گفت بهتر است موها را قبل از شستن، شانه کرده و گره‌هاي آن را باز کنيد.

قديمي‌ترين روغن‌هاي هندي‌ها

طب سنتي هندي اعتقاد فراواني به قدرت روغن نارگيل در احياي مو دارد و در واقع اين روغن، يکي از رايج‌ترين مواد طب آيورودا يا همان طب هندي است و چون مغذي است و خاصيت مرطوب‌کنندگي فراوان دارد، از آن اغلب به عنوان يک درمان براي کمک به رشد مو استفاده مي‌کنند. براي مصرف روغن نارگيل بايد آن را با روغن کرچک و عطر مخلوط کرده و به طور مرتب در ماساژ پوست سر به کار برد. قابل ذکر است که ماساژ دادن موها توسط روغن نارگيل مي‌تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ريزش مو نيز نجات دهد. بيشتر محصولات تجاري مخصوص رشد موي آيورودا حاوي روغن نارگيل هستند. علاوه بر اين هندي‌ها چند قرن است که از روغن نارگيل به عنوان ماده‌اي براي جلوگيري از پيري و رهايي از استرس استفاده مي‌کنند. همچنين عطر نارگيل حس تازه‌اي را در شما متولد مي‌کند.

مقالات مرتبط